استیل مال

مشاوره و خرید کالا

021-44074092

استیل مات چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

استیل مات
آن چه میخوانیم ...

فولاد ضد زنگ به دلیل استحکام و مقاومت در برابر خوردگی، ماده ای است که به طور گسترده در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. درخشش فولاد ضد زنگ یکی از دلایل اصلی افزایش جلوه بصری و زیبایی آن است. روش های متعددی برای پوشش و ساخت سطح استنلس استیل وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و کاربرد های خاص برای کاربری های مختلف هستند.

سطوح مختلفی برای استنلس استیل وجود دارد مانند آینه‌ای، ساتن، مات، شن شویی شده و … که هر کدام دارای اهمیت بسیاری در کاربری های گوناگون هستند.

ورق استیل مات

ورق استیل با پرداخت مات

در پرداخت مات سطح فولاد ضد زنگ با یک ماده ساینده درشت باعث‌‌ ایجاد روکش مات می شود که یک پرداخت غیر بازتابنده است. استیل‌ با سطح مات میزان بازتاب کم و بافت کمی زبر دارد.

پوشش‌های مات اغلب در محصولاتی از جمله ماشین‌آلات صنعتی، تفنگ‌ها و کاربردهای معماری استفاده می‌شوند که در آن پوشش غیر بازتابنده ترجیح داده می‌شود. این واقعیت که فولاد ضد زنگ روکش مات بسیار قوی و مقاوم در برابر سایش و خط و خش است یکی از مزایای آن است. برای کاربردهایی که احتمال تماس فولاد ضد زنگ با سطوح ناهموار وجود دارد، زبری سطح به پنهان کردن عیوب کمک می کند. سطح مات همچنین می تواند به کاهش تابش خیره کننده و بازتاب کمک کند و کار با ورق استیل مات را در نورهای روشن و شدید ساده تر کند. این محصول در طیف وسیعی از ضخامت، اندازه و همچنین ابعاد موجود می باشد تا هر فرد بتواند به راحتی آن را مطابق با نیاز و شرایط مناسب خود خریداری کند.

ورق استنلس استیل مات

ویژگی های استیل مات

استیل مات همچنین دارای عمر عملکردی طولانی است و ویژگی های خوب خاصی مانن  مقاومت بالا در برابر خورندگی، دوام بالا، قابل اعتماد، کیفیت مطلوب، پنهان کردن هر نوع خراش و غیره را دارد. این محصول هرگز با هنجارهای صنعتی معمولی سروکار ندارد و مطابق با استانداردها یا مشخصات کیفیت بین المللی طراحی شده است. ساختار ورق های استیل مات این روزها به دلیل کیفیت بالای آن به شدت در بخش های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق استیل B2 مات

ورق های فولادی ضد زنگ روکش مات که به عنوان پرداخت 2B شناخته می شوند، دارای سطوحی هستند که می توانید در صورت نیاز آنها را تغییر دهید تا زبر شوند. ساخت سطوح با زبری مناسب به این معنی است که می توانید الگوهای خاصی را در یک طرف ایجاد کنید. این ویژگی  باعث می شود که ورق صاف به نظر برسد و به طرز هوشمندانه نقاط بد را پنهان می کند و گزینه های زیادی برای ایجاد اشکال منحصر به فرد می دهد.

ورق های استیل مات B2 قابل تغییر در طراحی هستند. این ویژگی به ما امکان می دهد زبری سطح را به حدی که می خواهیم تغییر دهیم.‌ دانستن نحوه کنترل ناهمواری سطوح به ما امکان می دهد طرح های خاصی بسازیم. همچین ویژگی منحصر به فردی عیوب را پنهان می کند و گزینه های زیادی برای ایجاد اشکال خاص و زیبا را ارائه می دهد.

ورق استیل مات b2

ورق استیل مات چه کاربرد هایی دارد ؟

ورق استیل مات برای بسیاری از کاربری ها  مناسب است. صنایع مختلف به استفاده از ورق استیل مات می پردازند زیرا مستحکم است، در برابر زنگ زدگی مقاومت دارد و همچنین جذاب به نظر می رسد. کاربرد آن گسترده است و برای صنایعی مانند ابزار آشپزخانه، پروژه های ساختمانی، وسایل پزشکی، تزئینات خودرو و بسیاری موارد دیگر مناسب است.

کاربردهای استیل مات:

  • معماری
  • آسانسور
  • پله برقی
  • کاربری های معماری و فضای داخلی
  • پنل های دیواری
  • تجهیزات آشپزخانه
  • تبرید ها
  • تجهیزات پزشکی و بیمارستانی
  • ابزار های الکترونیکی
  • نوار نقاله فرودگاه ها
  • حمل و نقل
  • راه آهن و قطار

ورق استیل مات

کاربرد ورق استیل مات در ساختمان سازی

ورق استیل مات که بازتابی ندارد، گزینه ای مناسب برای کارهای ساختمانی است. بدون هیچ مشکلی به خوبی با سقف، دیوارپوش و تزئینات ساختمان ها ترکیب می شود. ظاهر جذاب آن ساختمان ها را مدرن و تجملی می کند و سبک آنها را ارتقاء می دهد.

وسایل اشپزخانه

اغلب از ورق استیل مات برای ساخت لوازم برقی آشپزخانه مانند یخچال، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و همینطور مایکروویو استفاده می شود. در ساخت این لوازم معمولا از ورق های استیل سرد و بدون بازتاب استفاده می کنند. ظاهر تمیز و شیک ورق استیل مات فضای آشپزخانه را جذاب تر می کند.

ظروف آشپزی

ظروف پخت و پز از جنس ورق استیل مات به دلیل مستحکم بودن و حفظ حرارت برابر در سراسر تابه بدون زنگ زدگی یا سایش سریع شناخته می شوند.این ظروف انتخاب مورد علاقه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند.

استیل مات آشپزخانه

مبلمان و اثاثیه

مبلمان ساده و مدرن استیل مانند میز، صندلی و کابینت بهتر است با ورق استیل تخت ساخته شوند.استیل مات که به راحتی زنگ نمی‌زند و مراقبت از آن آسان است، باعث می شود عمر لوازم بیشتر شود و همچنین زیبایی را به این سبک‌های مدرن شیک اضافه می‌کند.

لوازم برقی

استفاده از فلز خاکستری رنگ مانند ورق استیل مات در لوازم‌ برقی که هر روز از آنها استفاده می کنیم، مانند تلفن و رایانه، انتخابی مناسب است به این دلیل که ورق استیل مات استحکام قابل توجهی در این مصارف دارد و همچنین باعث می شود که این لوازم در ظاهر شیک اما در عین حال سخت به نظر برسند.

جواهر سازی

محبوبیت روزافزون فولاد ضد زنگ مات در صنعت جواهرات قابل توجه است. امروزه طراحان دوست دارند از استیل مات در ساخت جواهراتی استفاده کنند که شیک به نظر می رسند و در عین حال گران نیستند.

انگشتر استیل مات

ریل کشی و نرده سازی

ورق استیل مات که به راحتی تمیز می شود در مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، و اغلب برای ساختن نرده هایی برای هرچه ایمن تر کردن مکان هایی که تردد در آنجا زیاد است و ممکن است به طور تصادفی به خود آسیب برسانید استفاده می شود مانند راه پله ها.

ساخت تابلو ها سیستم های علائم

ورقهای استیل مات برای ساخت تابلوها بسیار استفاده می شوند. به این دلیل که این ورق ها  می توانند در طول زمان سالم و تمیز بمانند، زنگ زدگی یا آسیب ناشی از آب و هوا را در طولانی مدت متحمل شوند و کارکرد مطلوبی ارائه دهند.

ورق استیل 304 مات

ورق استیل مات 304 در مقابل ورق 316

ورق استیل مات 304

این استیل برای کاربری در پروژه های ساختمانی و لوازم های آشپزخانه بسیار مناسب است، در طول زمان کارکرد خوبی از خود ارائه می دهد و در عین حال زیبا به نظر می رسد، این نوع ورق استیل مات یک متریال شیک و قوی در فضای مد نظر است.

ورق استیل مات 316

ورق استیل مات 316 که در برابر زنگ زدگی در شرایط سخت بسیار مناسب است، برای استفاده در دریا و ساحل که محیط رطوبت بالایی دارد عالی است و ظاهر و استحکام را به طور همزمان برای استفاده در کاربری های مختلف در هر مکانی ارائه می دهد.

تصمیم گیری برای استفاده بین فولاد ضد زنگ مات 304 و 316 که در دسته‌ ورق استیل های خشدار نیز قرار می گیرند بر اساس نیازهای خاص مورد نظر است، در مکان های روزمره، 304 برای استفاده طولانی مدت و سبک بهترین است. برای شرایط سخت، 316 کارکرد بهتری ارائه می دهد.

نکات برجسته ورق های فلزی مات

ورق استیل مات که از نظر طراحی به راحتی در انواع سبک ها جای می گیرد، دوام را با زیبایی مطابقت می دهد و نیاز به مراقبت کمی دارد. این گزینه ارزان که قیمت نسبتا کمتری دارد قوی است و به راحتی زنگ نمی زند. کاربران می توانند ورق استیل مات را در رنگ های مختلف بخرند تا در عین مقاومت جذابیت و زیبایی نیز داشته باشد.

ورق استیل 316 مات

تطبیق پذیری

ظاهر آرام و مات آن، ورق استیل را انتخاب خوبی می کند. این نوع ورق مات به راحتی با بسیاری از طراحی های مختلف ترکیب می شود، هم در سبک های مدرن با طراحی های ساده و چه جذابیت خشن مکان های صنعتی.

ظرافت بادوام

ورق استیل مات حتی زمانی که مدت طولانی استفاده می شود همچنان ظرافت و مقاومت خود را حفظ می کند البته نباید رسیدگی مناسب را نیز از یاد ‌برد. این ویژگی باعث می شود این ماده در بسیاری از موارد مفید واقع شود و با ایجاد تعادل بین استحکام و زیبایی، ظرافتی بادوام را برای مصرف کننده ارائه دهد.

تعمیر و نگهداری کم

 ورق استیل مات بیشتر از آنچه ما فکر می کنیم مورد استفاده قرار می گیرند. به این دلیل که مراقبت از آن آسان است! این ماده فقط با کمی نگهداری و مراقبت مناسب همیشه زیبا و تجملی به نظر می رسد و ظاهر زیبای خود را برای سالها بدون نیاز به تلاش زیاد حفظ می کند.

مقاومت در برابر خوردگی

قدرت آن برای مقاومت در برابر زنگ زدگی، ورق استیل مات را برای مکان هایی با رطوبت زیاد و آب و هوای متغیر مناسب می کند. این مقاومت باعث می شود که حتی در مکان های سخت دوام زیادی داشته باشد و جذابیت این ورق استفاده آن را برای بسیاری از مصارف بیشتر می کند.

طیف رنگی گسترده

ورق استیل مات در رنگ‌های مختلف موجود است. این مورد به طراحان و سازندگان این امکان را می دهد که طراحی های خود را از نظر زیبایی شناسی محدود نکنند و با استفاده از طیف های مختلف رنگی، ظاهری منحصر به فرد به پروژه های خود ببخشند.

سخن آخر

زیبایی شناسی و عملکرد یک پروژه می تواند به طور قابل توجهی تحت تاثیر انتخاب پوشش ورق استیل قرار گیرد. هر شکل از پرداخت، از یک روکش آینه ای با انعکاس بالا گرفته تا یک روکش شن شویی یا سندبلاست بافت دار، ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد. با درک تغییرات بین پوشش‌ها و پرداخت های ورق استیل، می‌توانید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می‌کند و نتایج زیبایی شناختی و عملی مورد نیاز را برای پروژه خود ایجاد کنید.

ممنون که تا این لحظه همراه استیل مال بودید.

اشتراک گذاری برای دوستان
Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *