استیل مال

مشاوره و خرید کالا

021-44074092

استیل اجدار چیست؟ ویژگی ها و کاربرد های ورق استیل اجدار

استیل اجدار چیست
آن چه میخوانیم ...

تنوعات و جذابیت ها در محصولات استیل سبب شده است تا استنلس استیل چه در پروژه های صنعتی و چه دکوراتیو در اولویت فعالیت مهندسان قرار گیرد. جلوه های مختلفی که محصولات استیل ارائه می کنند، سبب شده است تا صاحبان صنعت بیش از پیش در بکار گیری این متریال منحصر به فرد کوشا باشند. در این مقاله به معرفی و بررسی استیل اجدار، ویژگی ها و کاربرد های استیل اجدار می پردازیم. ممنون که استیل مال را همراهی می کنید.

استیل آجدار چیست؟

استیل اجدار به نوعی از محصولات فولادی اطلاق می شود که دارای برجستگی ها یا فرورفتگی های نقش دار در سطح خود می باشد که الگوی های منظمی را از لحاظ بصری در سطح آن مقطع فولادی ایجاد کرده اند. رایج ترین استیل اجدار، ورق استیل اجدار می باشد که کاربرد های بسیار گسترده ای دارد. این نوع استیل با هدف زیبایی شناسی و یا اهداف خاص مانند دوام و یا اهداف امنیتی تولید می شوند که در ادامه به توضیح تمامی آنها خواهیم پرداخت.

ورق استیل اجدار چیست؟

همانطور که کمی قبل تر اشاره شد ورق استیل اجدار یا Checkered steel plate یا Diamond steel plate که به ورق استیل شطرنجی یا ورق استیل طرح دار نیز موسوم است، به نوعی از ورق های فولادی اطلاق می شود که تحت تاثیر غلتک هایی که حاوی نقش های برجسته یا فرو رفته هستند، به شکل ورق های استیل ناصاف در می آیند. ورق استیل اجدار مقاوم در برابر خوردگی، با دوام، دارای استحکام بالا و زیبایی های بصری می باشد، از این رو هم در پروژه های صنعتی و هم در دکوراسیون مانند راه پله ها، نرده های بلند و نماهای ساختمانی بطور  گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق استیل آجدار

خواص ورق استیل اجدار

ورق استیل اجدار به سبب متریال استیل  که در ذات آن نهفته است، ویژگی هایی را ارائه می دهد. این مقاطع فولادی که با الگوی منحصر به فرد خود از نقوش برجسته یا فرو رفته تشکیل می شوند، ترکیبی از عملکرد و جذابیت های بصری را ارائه می دهند که آنها را در صنایع و کاربردهای مختلف محبوب می کند. بیایید تا برخی از ویژگی های ورق استیل اجدار را مورد بررسی قرار دهیم:

  • مقاومت در برابر خوردگی

استنلس استیل، به طور طبیعی، مقاومت بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می دهد، و برای کاربردهایی که قرار گرفتن در معرض رطوبت، مواد شیمیایی و محیط های خشن رایج است، بسیار مناسب می باشد. افزودن کروم به آلیاژ یک لایه اکسید غیرفعال بر روی سطح تشکیل می دهد که یک سد محافظ در برابر خوردگی ایجاد می کند. ورق استیل شطرنجی این خاصیت مقاوم در برابر خوردگی را به ارث برده و طول عمر و دوام را در شرایط چالش برانگیز تضمین می کند.

  • جاذبه زیبایی شناسی

ورق های استیل اجدار، فراتر از ویژگی های عملکردی خود، حسی از پیچیدگی و مدرنیته را تراوش و الگویی برجسته و نقش هایی چشمگیر ایجاد می کنند. این مقاطع فولادی در تزئین فضاهای داخلی در محیط های مسکونی و تقویت نمای بیرونی در معماری بسیار کاربرد دارند.

  • اصطکاک پایین

الگوی برجسته روی سطوح ورق استیل اجدار سبب کاهش اصطکاک می شود. این ویژگی در محیط های لغزنده مانند راه پله ها و اسکله ها بسیار مهم است.

  • تطبیق پذیری

ورق استیل اجدار از نظر کاربرد ها و گزینه های سفارشی تطبیق پذیری بالایی را ارائه می دهند. آنها را می توان برای برآوردن نیازهای خاص از نظر ابعاد، ضخامت، الگوها و پرداخت سطح طراحی کرد. این صفحات برای کفپوش، روکش، تزئینات و یا کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرند و می توان آنها را مطابق با نیازهای مختلف در صنایع سفارشی کرد.

  • تعمیر و نگهداری کم

ورق استیل اجدار، ذاتاً به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد و ظاهر و عملکرد خود را به مدت طولانی حفظ می کند. سطح غیر متخلخل آن در برابر لکه، زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است و تمیز کردن و نگهداری آن را آسان می کند. تمیز کردن سطوح استنلس استیل خود به دقت و توجه ویژه ای نیاز دارد.

همچنین بخوانید: راه های براق کردن استیل

  • پایدار و قابل بازیافت

مانند سایر مقاطع فولادی ضد زنگ، ورق استیل اجدار نیز بسیار پایدار و سازگار با محیط زیست می باشد. ورق های استیل را می توان نهایتا بطور کامل بازیافت کرد. این کار به اقتصاد چرخشی و به حداقل رساندن ضایعات کمک می کند. همانطور که اشاره شد ویژگی های منحصر به فرد ورق استیل اجدار سبب شده است تا در طیف وسیعی از زمینه ها کاربرد داشته باشد.

کاربرد استیل آجدار

کاربرد های ورق استیل اجدار

ورق استیل اجدار چه در فعالیت های صنعتی و چه در فعایت های تزئینی کاربرد دارد که به شرح زیر می باشد:

  • کفپوش صنعتی
  • آشپزخانه های تجاری
  • وسایل نقلیه حمل و نقل (مانند کامیون و تریلر)
  • نماهای معماری
  • تزئینات در طراحی داخلی
  • راهروها و راه پله ها
  • محیط های دریایی (عرشه و سکوها)
  • تاسیسات صنعتی
  • فضاهای خرده فروشی (ورودی ها و تابلو های نمایشی)
  • مناطق تفریحی در فضای باز (پارک ها و فضاهای عمومی)
  • دیواره ها و پنل های آسانسور

استیل آجدار

فرایند تولید ورق استیل اجدار

فرایند تولید ورق استیل اجدار به مهندسی و ماشین الات خاص و گران قیمت نیاز دارد. تولید ورق استیل اجدار شامل چندین مرحله کلیدی برای دستیابی به الگو و پایان سطح دلخواه است. در ابتدا، ورق های فولادی ضد زنگ به روش معمول تولید می شوند. سپس تحت یک فرآیند تمیز کردن کامل قرار می گیرند تا هر گونه ناخالصی یا آلاینده ای که می تواند بر یکپارچگی محصول نهایی تأثیر بگذارد، حذف شود. سپس ورق ها با استفاده از ماشین آلات تخصصی به طور دقیق به ابعاد دلخواه بریده می شوند. پس از آن، الگوی نقش مورد نظر بر روی سطح ورق های استیل از طریق یک فرآیند نورد نقش می بندد. در نهایت، ورق استیل اجدار تحت فرایند های تکمیلی مانند پرداخت یا پوشش قرار می گیرند تا مقاومت در برابر خوردگی و ظاهر کلی آنها بهبود یابد و اطمینان حاصل شود که بالاترین استانداردهای کیفیت و عملکرد را برآورده می کند.

همچنین بخوانید: ورق استیل چگونه تولید می شود

چند نوع ورق استیل اجدار در بازار موجود است؟

بطور کلی در نوعی تقسیم بندی ورق های استیل اجدار موجود در بازار در سه نوع ورق استیل اجدار لبه گرد، ورق استیل اجدار لبه ذوزنقه ای و ورق استیل اجدار لب تیز خرید و فروش می شوند.

ورق استیل اجدار فابریک و پرسی

در تولید ورق های استیل پرسی از دستگاه های پرس و سنبه زنی برای اعمال طرح های مختلف روی سطح ورق استیل استفاده می شود. این نوع ورق استیل اجدار به سبب اینکه حاوی فرج و بافت متخلخل زیر اج ها می باشد به مرور زمان و تحت فشار های احتمالی دچار خساراتی می شود و طبیعتا نسبت به ورق استیل اجدار فابریک ضعیف تر است.

ورق استیل اجدار فابریک اما به شیوه ای کاملا متفاوت تولید می شود. در این نوع ورق استیل، یک لایه آج بطور جداگانه بر روی ورق استیل اعمال می شود که  تبعا سبب افزایش ضخامت آن می شود. ورق استیل اجدار فابریک در سال های نه چندان دور توسط کشور های دیگر وارد می شد، اما در سال های اخیر صنعت فولاد کشور در این زمینه توانست به خودکفایی رسد.

قیمت ورق استیل اجدار

در مجموع قیمت ورق استیل بسته به عوامل متعددی مانند ضخامت، ابعاد، گرید مورد نظر، مقدار و تقاضای بازار می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به طور کلی، ورق های استیل بر اساس اندازه و وزن آنها قیمت گذاری می شوند و ورق های بزرگ تر و ضخیم تر معمولاً به دلیل افزایش هزینه مواد و پیچیدگی ساخت، قیمت های بالاتری دارند. علاوه بر این قیمت ورق استیل اجدار به دلیل پرداخت های بیشتر و هزینه تولید اضافی گران تر از ورق استیل معمولی می باشد.

قیمت ورق استیل آجدار

 

فروشندگان ورق استیل اجدار

امروزه  خرید و فروش محصولات استیل شکل و شمایل تازه ای به خود گرفته و در قالب درگاه های اینترنتی صورت می گیرد. اطمینان و اعتماد به اعتبار فروشنگان محصولات استیل در محور فعالیت صاحبان صنعت قرار دارد. استیل مال به عنوان تامین کننده ای معتبر و یکی از وارد کنندکان بزرگ ورق استیل در ایران اکنون ارائه خدمات خود را بصورت اینترنتی و آنلاین امکان پذیر و شما را از کیفیت و قیمت محصولات آسوده خاطر کرده است.

کلام اخر

یکی دیگر از محصولات استیل خاص و بسیار رایج و پرکاربرد، ورق استیل اجدار یا شطرنجی می باشد. این نوع از ورق های فولادی ضد زنگ تحت فرایند و نورد خاصی تولید می شوند. خواص شیمیایی و فیزیکی ویژه آن دامنه کاربرد های آن را در تار و پود صنعت مدرن جهانی گسترانیده است. از کاربرد های دکوراتیو گرفته تا فعالیت های صنعتی سنگین از ورق استیل اجدار استفاده می شود. شما عریزان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید از طریق چت انلاین سایت و یا شماره گیری 02149906000 با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری برای دوستان
Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *