مشاوره و خرید کالا

021-44074092

ورق استیل فابریک چیست؟ تفاوت های ورق استیل فابریک با ورق استیل برشی

قیمت ورق استیل فابریک
آن چه میخوانیم ...

ورق استیل های موجود در بازار در نوعی تقسیم بندی به دو نوع فابریک و برشی تقسیم می شوند. در این مقاله به توضیح ورق استیل فابریک، ورق استیل برشی و ابعاد استاندارد ورق استیل می پردازیم. پس با استیل مال همراه باشید تا ورق استیل را بهتر بشناسیم.

ورق استیل فابریک ( ارجینال) چیست؟

ورق استیل فابریک به ورق هایی اطلاق می شود که در واقع بعد از فرایند نورد مستقیما در خط تولید برش داده می شوند و به شکل رول در نمی آیند و به همان صورت شیت در ابعاد استاندارد توسط تجار وارد کشور می شوند.این ورق ها در ابعاد و اندازه های استاندارد تولید شده و به کارخانجات عرضه می شوند. از جمله دلایل تولید این نوع ورق عدم وجود هر گونه تاب در سطح ورق می باشد چرا که گاهی حساسیت بالای پروژه ایجاب می کند از هر گونه تاب در سطح ورق جلوگیری به عمل آید.

ابعاد استاندارد ورق استیل فابریک

ورق استیل فابریک موجود در بازار در ابعاد خاص و به اصطلاح استانداردی عرضه می شود. ابعاد استاندارد ورق استیل فابریک به شرح زیر می باشد.

1×2  متر

1.25×2.5  متر

1.5×3  متر

1.5×6 متر

ورق استیل 6×1.5 نسبت به سایر استاندارد ها کمتر تولید و مورد استفاده قرار می گیرد با این حال در بین سایر استاندارد ها تعریف می شود.

عمده سفارشات ورق استیل توسط کارخانجات همان سه مورد اول می باشد. با این حال در صورت سفارشی سازی و پروژه های خاصی که به ابعاد بزرگ تر یا کوچکتر نیاز دارند ورق های مورد نظر از نوع برشی می باشند.

ورق استیل فابریک

ضخامت های استاندارد ورق استیل

بطور کلی ضخامت های استاندارد ورق استیل از زیر یک میلی متر شروع می شود و تا بالای ۱۰۰ میلی متر افزایش می یابد.این انتخاب بسته به حساسیت و نیاز پروژه اتفاق می افتد.

ورق استیل برشی

ورق استیل برشی به ورق هایی اطلاق می شود که بصورت کویل وارد کشور می شوند و سپس توسط وارد کننده در ابعاد و اندازه های دلخواه به شکل پلیت برش داده می شوند.نا گفته نماند ورق استیل برشی نیز در ابعاد استاندارد ورق استیل فابریک برش داده می شود اما برخلاف ورق استیل فابریک عاری از عیب نمی باشد.یکی از این معایب با وجود استاندارد بودن ابعاد وجود تاب در سطح ورق می باشد. در واقع  ورق استیل برشی تحت فرایند های نورد گرم و نورد سرد قرار گرفته تا صفحاتی پیوسته و طولانی شکل گیرد. پس از اعمال فرایند نورد صفحات استیل به شکل رول های استیل تحت عنوان کویل جمع می شوند.این کویل ها  توسط  کارشناسان مجرب و ابزارآلات پیشرفته در ابعاد متنوع و دلخواه برش داده و به مشتریان عرضه می شوند.

ورق استیل برشی

تفاوت ورق استیل فابریک با ورق استیل برشی

به دلیل تفاوت در تولید ورق استیل فابریک و برشی تفاوت هایی در آنها وجود دارد. در این بخش از مقاله به برخی از مزایا و معایب ورق استیل فابریک و برشی می پردازیم.

  • ویژگی های فیزیکی و ظاهری ورق ها

همانطور که اشاره شد یکی از تفاوت های این دو نوع ورق استیل وجود تاب در سطح ورق استیل برشی می باشد. چون فرایند تولید ورق استیل برشی در نهایت به تولید کویل منجر می شود،رول شدن ورق سبب ایجاد کمی تاب در سطح ورق می شود که در برخی پروژه های خاص مورد تائید قرار نمی گیرد.به عبارت دیگر از مزایای ورق استیل فابریک نبود هیچ گونه تاب در سطح ورق می باشد که این تاب از جمله معایب ورق استیل برشی حاصل از برش کویل می باشد.

  • قیمت ورق استیل فابریک و ورق استیل برشی

ورق استیل فابریک نسبت به ورق استیل برشی قیمت بالاتری دارد زیرا تولید دقیق تر و ویژگی های ظاهری بهتری نسبت به ورق استیل برشی دارد. قیمت پایین تر را می توان مزیتی برای ورق استیل برشی در نظر گرفت و در پروژه هایی که حساسیت ها و ویژگی های ظاهری و اندازه گیری های دقیق سطحی حائز اهمیت نیست در اولویت قرار داد.

  • سفارشی سازی ابعاد ورق استیل

به غیر از ابعاد استانداردی که در ورق استیل فابریک ذکر شد هر اندازه دیگری از ورق جزو ورق استیل برشی محسوب می شود. یکی از مزایای ورق استیل برشی سفارشی سازی آن می باشد. گاهی در صنعت نیاز های خاصی همچون ساخت مخازن بزرگ استیل خریداران را ایجاب می کند تا ورق استیل را در ابعادی بزرگ تر یا کوچک تر از بازه استاندارد برش دهند.

  • وجود برچسب و اطلاعات ورق استیل

بر روی ورق های استیل فابربک برچسب های اطلاعاتی وجود دارد که همه ابعاد ورق استیل از جمله طول،عرض و ضخامت ورق را نشان می دهد. بر روی ورق استیل برشی اما برچسب اطلاعاتی صرفا عرض و ضخامت ورق استیل را نشان می دهند. به عبارت دیگر برچسب ورق استیل فابریک اطلاعات دقیق تری را بیان می کند. این مورد هم از ویژگی های مثبت ورق استیل فابریک می باشد.

همچنین بخوانید: تشخیص استیل اصل از تقلبی

انواع گرید های ورق استیل فابریک

ورق استیل فابریک در آلیاژ های مختلفی تولید و به فروش می رسد که در با توجه به نوع و محیط فعالیت انتخاب می شود.

رایج ترین گرید های ورق استیل فابریک 316،310،309،304 می باشند.البته ناگفته نماند گرید 321 نیز از جمله گرید های منحصر به فرد با ویژگی های جذاب استنلس استیل می باشد اما اکثر اوقات به دلیل بالا بودن قیمت توسط خریداران در اولویت قرار نمیگیرد.

ورق استیل 304 معمول ترین سفارش از سوی مشتریان و بیشترین کاربرد را در صنعت کشور دارا می باشد.از جمله دلایل آن قیمت مقرون به صرفه در کنار ویژگی های فوق العاده آن از جمله استحکام،زیبایی ظاهری،مقاومت در برابر تسلیم و مقاومت در برابر خوردگی می باشد.

ورق استیل 316 نیز در کنار ورق استیل 304 از جمله پر کاربرد ترین ورق های استیل مورد استفاده در محیط های اب شور و خورنده اسیدی می باشد.

تفاوت ورق استیل اصل و برشی

تولید ورق استیل فابریک در ایران

متاسفانه تولید ورق استیل فابریک در داخل کشور صورت نمی گیرد و دلیل آن نبود تخصص کافی و ماشین الات صنعتی و تخصصی می باشد. تمام ورق استیل های فابریک موجود در بازار توسط وارد کنندگان محصولات استیل از کشور های بزرگ تولید کننده استنلس استیل به بازار عرضه می شوند و یکی از دلایل بالا بودن قیمت ورق استیل این مورد می باشد. از جمله مهم ترین کار خانه های بزرگ تولید استنلس استیل می توان به  یوسکو،وایسی،اوتکومپو، کنیه،آپرام و تیسکو اشاره کرد.

همچنین بخوانید: کارخانه های تولید ورق استیل

فروشندگان ورق استیل فابریک در تهران

استیل مال با سال ها تجربه فعالیت در حوزه تامین و فروش محصولات استیل، اکنون تامین کننده ورق استیل فابریک برای کارخانه های بزرگ پتروشیمی، صنایع غذایی و شیری می باشد. فروشندگان در تلاش اند تا در تامین محصولات استیل با کیفیت ترین هارا در اختیار شما قرار دهند.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله اشاره شد ورق استیل موجود در بازار به دو نوع فابریک و برشی موجود می باشد و انتخاب از بین این دو نوع ورق استیل متناسب با پروژه و توسط مهندسان کاربلد انجام می پذیرد. در این مقاله همچنین ابعاد استاندارد ورق استیل فابریک را نیز مورد بررسی قرار دادیم و توضیحاتی راجب به ورق استیل برشی ارائه کردیم. شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد محصولات استیل و اگاهی از قیمت روز ورق استیل می توانید به سایت استیل مال مراجعه کنید یا از طریق شماره 6000 0 499 021 با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری برای دوستان
Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *